De logo van Digitaal en Analoog (D en A). Een DNA helix met iconen van bordspellen en videogames aan de linkerkant, met de naam van de site rechts. 'Digitaal' heeft een gepixeleerd font terwijl die van 'analoog' vloeiend is.

Alle Artikelen

Mijn gemodificeerde versie van Patchwork met echte knopen als currency, gesorteerd op waarde.

Patchwork review – mijn favoriete spel

Patchwork is een van mijn favoriete spellen. En in deze review vertel ik waarom…
De doos en inhoud van Hibachi op display.

Dit is waarom een dexterity game hier het meest op tafel komt

Als een serieuze bordspelhobbyist voelt het raar om te zeggen, maar dexterity game Hibachi komt…
Het 'Defeat' scherm van Among Us, met de optie om te stoppen of om nog een potje te spelen.

Player elimination: Weerwolven vs. Goose Goose Duck

Het is altijd frustrerend om als eerste eruit gestemd te worden in Weerwolven. Waarom is…
Art van Dredge, met een bootje in onroerig water, onheilspellende vissen en een vuurtoren.

Dredge review: een verdacht geurtje

Ik heb Dredge gespeeld om te reviewen, en hier is wat ik ervan denk…
Een zwart-wit foto van een schaakbord. De witte koning is gevallen.

Verhalen vertellen met bordspellen

Het bordspelmedium biedt unieke manieren om verhalen te vertellen. Hier is wat ik daarover te…
Een dramatische afbeelding van Leon en Ashley boven een brandende stad en een horde Genado's.

Wanneer zijn remakes/remasters gepast?

Gamebedrijven maken steeds meer remakes. Soms is dat leuk, maar soms is het ook gewoon…
Een setje dobbelstenen en een extra D20, met alle dobbelstenen op 5.

Vijf rollenspellen die niet Dungeons and Dragons zijn

Ben jij geïnteresseerd in roleplay, maar heb je niets met high fantasy? Vergeet DnD, hier…
Een screenshot van Grounded, met vier spelers naast een gigantische basebal.

In contact blijven dankzij games

Gamen brengt mensen samen en, in dit geval, houdt het ze ook samen. Hier is…
De knopen die ik gebruik als geld in Patchwork. Er zijn verschillende formaten, materialen en patronen.

*Kletterdeklater*: Wat goed voelende en klinkende speelstukken toevoegen 

Hoe een speelstuk voelt en klinkt als je het gebruikt kan je speelervaring best beïnvloeden…